Voor iedereen

Tijdens het avondeten gaat de telefoon. Een lid van de Ichtuskerk belt en verontschuldigt zich voor het late tijdstip. Ik stel hem gerust door te zeggen dat we ons niet aan kantooruren houden, want een overlijden vindt ook niet altijd overdag plaats. Meneer vertelt de reden waarom hij contact met ons opneemt. Een bridgemaatje is ernstig ziek, en samen hebben ze de wensen besproken over zijn uitvaart. Nu kwam de vraag omhoog of alleen leden van de Ichtuskerk mogen opbaren in het afscheidshuis. Ik vertel hem dat niet alleen leden van de kerk, maar iedereen een dierbare mag opbaren bij ons in een familiekamer. Ook alle uitvaartondernemers zijn welkom. Zijn volgende vraag is of een verzekering de opbaring vergoedt. Hierin kan ik niet helemaal een duidelijk antwoord geven, omdat elke verzekering anders uitkeert. Wat ik wel kan vertellen is dat de meeste verzekeringen de opbaring totaal of grotendeels vergoedt. Meneer reageert opgetogen, en zegt dat zijn maatje hier erg blij mee zal zijn. Ik vertel erbij dat ze ook altijd een keer mogen komen kijken zodat ze een goed beeld krijgen hoe het afscheidshuis er van binnen uitziet. Aan het eind van het telefoongesprek zegt meneer dat hij gelijk zijn maatje op de hoogte gaat brengen.

Fijn dat mensen de laagdrempeligheid voelen, contact met ons opnemen en vragen stellen wanneer iets onduidelijk is.

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.